كيا كائنات واهمه هے؟!!

كيا كائنات واهمه هے؟!!

 الحمد لله وحده والصلاة والسلام على من لا نبي بعده. وبعد
يه ايك ايسا فلسفيانه نظريه هے٬ جس كے تار اسلامي عقيدے سے جڑتے هيں۔ اس لئے علماء نے اس پر سنبھل كر بيان ديا هے۔ ايك تركي مسلم فلسفي نے اپني  كتاب"Eternity has begun"  خلود كي شروعات هو چكي هے) لكھ كر اس موضوع كو عروج تك پهنچايا۔ ان كے مطابق ساري چيزيں صرف واهمه هيں۔ ان كي حقيقت كوئي نهيں! بلكه انسان اور انسان كے اعضاء تك كو وهم قرار ديا هے! دنيا كے حوادثات اور جنت وجهنم تك كو اس نے خيالي كها هے۔ اور اس كي مستند ابن عربي اور غزالي وغيره جيسے فلسفي صوفياء كا كلام هے۔ جنھيں في غير محله استعمال كر كے بعض سائنسدانوں كے كلام سے مطابقت دي گئي هے۔ ابن عربي نے جنت وجهنم دونوں كو برابر لذت كا مقام قرار ديا هے۔ اور معروف كرخي وبا يزيد وغيره نےاسي نظريه كے تحت جهنم ميں جانے كي چاهت دكھائي هے۔ اگر ايسا مان ليا جائے٬ تو بهت سي حقيقتوں سے دامن بچانا مشكل هو جائےگا۔
وه كهتے هيں كه جب انسان سوتے ميں خواب ديكھ رها هوتا هے۔ تو جاگنے كے بعد اسےپوري كيفيت بدلي هوئي ملتي هے۔مثلا خواب ميں وه خود كو كوئي بادشاه يا شهزاده ديكھ رها تھا۔ جاگتے هي فورا اسے نظر آيا كه وه كسي چھوٹے سے هوٹل كا ويٹر هے۔ وه سوچتا هے كه اب جاگ گيا۔ جب كه در حقيقت وه ايك چھوٹي نيند سے بڑي نيند كي آغوش ميں چلا گيا۔ مطلب يه كه يه دنياوي زندگي بڑي نيند هے۔

يهاں پر دو سوال ذهن ميں ابھرتے هيں:
-        الله نے اپنے هاتھ سے آدم كو بنانے كا باربار ذكر كيا هے۔ جب سب كچھ واهمه هے٬ تو كيا اس كلام كا سليم هونا باقي ره جاتا هے؟  اس كا  اس تخليق پر اور شكل وصورت نيز مناسب اعضاء وجوارح كو مناسب مقامات پر فٹ كرنے كا احسان جتانا كيسا هے؟
-        اگر سارا كچھ واهمه هے تو انسان نے كوئي كام كيا هي نهيں! نه صحيح نه غلط۔ كيوں كه جس كا وجود هي نه هو وه كوئي كام كيسے كر سكتا هے؟! پھرتو جنت وجهنم پر ايمان كا موقف هي ختم هو گيا۔ جب كه وه ايمان كے اركان ميں سے هيں؟!
اس طرح كے سوالات پر بعض فلسفي صوفياء ساكت هيں۔ اور بعض نے تو جنت وجهنم كا انكار هي كرديا۔ اور كسي نے دونوں كے درميان امتيازي فرق ميں خط تنسيخ پھير دي۔
ان كا نظريه هے كه جس طرح كمپيوٹر پر جو ڈاٹا فيڈ كيا جاتا هے۔ وهي اسكرين پر نظر آتا هے۔ انساني دماغ پر بھي اسي طرح كے ڈاٹا فيڈ كئے گئے هيں۔ موت حيات هنسي خوشي پريشاني غمي وغيره صرف ڈاٹا هيں٬ جو انسان كے دماغ ميں هيں۔ خارجي دنيا ميں اس كا كوئي وجود نهيں۔بالفرض كسي انسان كے دماغ كو كسي كھچا كھچ بھرےاسٹيڈيم  ميں تالياں بجاتے خوشياں مناتے سيٹيوں كي آواز سنتے هوئےاور اسپورٹ كا مزه ليتے هوئے كا ڈاٹا فيڈ كر ديا جائے٬ تو اسے تنهائي ميں كسي پهاڑي كے اوپر بھي يهي ساري چيزيں محسوس هو رهي هوں گي۔
جب ان سے سوال كيا گيا كه اگر ساري چيزيں تصوراتي وجود هيں٬ تو دماغ بھي تو وهم هے۔ اس ميں ڈاٹا فيڈ كرنا بھي تو وهم هي هوا؟!! اس جگه ايسے فلاسفه اور صوفياء دونوں خاموش نظر آتے هيں۔
امام غزالي نے موت كے وقت جو بات كهي تھي اس ميں واقعي عبرت هے۔ كه كتاب وسنت پر ايمان ركھنا هي كاميابي هے۔ اور اسي ميں دلوں كو سكون هے۔ گرچه كوئي بات سمجھ ميں نه آسكي هو۔ كيوں كه اس ميں غلطي كا امكان مستحيل هے۔ علم كلام اور فلسفه نظريات كا نام هے۔ جس ميں صحت كے بعد بھي نه تو قلبي سكون هے٬ اور نه غلطيوں كے خدشات سے مبرا۔